Bezoekadres:
Charles Darwinstraat 39 7825 AB Emmen
(Alleen op afspraak)

info@copeparts.nl
facebook

Werkwijze/FAQ

Chassisnummer, motornummer en modelnummer

Het chassisnummer staat op uw kentekenbewijs. Met motornummer staat ingeslagen in het motorblok en bestaat uit de cilinderinhoud (bijv 12S) en een uniek getal erachter. Het modelnummer van modellen tot 1980 is te vinden op het type plaatje, vastgezet in de motorruimte. Bij modellen na 1982 geeft de letter in het chassisnummer het bouwjaar aan en verwijzen de eerste twee cijfers voor de letter naar het modelnummer. Bijvoorbeeld een chassisnummer van Ascona C: 89H6032736. Het modelnummer is 89 (hatchback 5 deurs de luxe), het bouwjaar H is 1986. Een modeljaar loopt van september t/m september.

De letter C (1982) is de eerste letter wat verwijst naar een bouwjaar, gevolgd door D (1983), E (1984) en zo verder.

Een modelnummer in de webshop verwijst naar het model waarop het onderdeel van toepassing is, het ontbreken van een modelnummer of een verzamelingsnummer (bijv. 50 en 80 bij ascona manta B) betekenen dat dit onderdeel geschikt is voor alle modellen.

In de tekst boven de webshop van een bepaald model kunt u aan de hand van uw model ook een modelnummer selecteren.

Eenvoudig winkelen in 4 stappen:

  1. U plaatst uw gewenste onderdelen in het winkelwagentje en verzend de bestelling.
  2. U ontvangt binnen 24 uur (werkdagen) een bevestigingsmail met de rekening
  3. U betaald de rekening zo spoedig mogelijk.
  4. Na ontvangst van uw betaling wordt het pakket verzonden en ontvangt u een verzendbericht per mail.

Een onderdeel bestellen:

  1. U mailt een bericht met een zo duidelijk mogelijke beschrijving van het gewenste/ de gewenste onderdelen waarbij u altijd de volgende gegevens vermeld: model, modelnummer, bouwjaar, chassisnummer en evt motornummer.
  2. U ontvangt binnen 24 uur (werkdagen) een antwoord of het onderdeel door COPE te leveren is en tegen welke prijs en leveringscondities.
  3. Als u het onderdeel binnen de gestelde condities wil bestellen antwoordt u met een bevestigingsmail
  4. Na ontvangst van de aanbetaling besteld COPE het onderdeel en ontvangt u een bericht zodra het binnen is.
  5. Wanneer het totale bedrag is voldaan wordt het onderdeel verzonden en ontvangt u een verzendbericht.

Winkelen en een onderdeel bestellen:

  1. U doorloopt stappen 1 t/m 3 voor het bestellen van een gewenst onderdeel.
  2. U plaatst een bestelling via de webwinkel
  3. U ontvangt één rekening voor beide bestellingen
  4. U betaald de rekening zo spoedig mogelijk
  5. Na ontvangst van uw bestaling wordt het onderdeel besteld
  6. Zodra het bestelde onderdeel bij COPE binnen is en alle betalingsverplichtingen zijn voldaan worden alle onderdelen tegelijk verzonden en ontvangt u een verzendbericht.

 

Veelgestelde vragen

Ik wil twee exemplaren van een onderdeel bestellen, hoe gaat dat?
U selecteert het gewenste onderdeel in de webshop en plaatst een cijfer 2 in het vakje aantal. In de bevestigingsmail op uw bestelling ziet u of van uw gewenste onderdeel 2 stuks op voorraad zijn. Zo niet dan wordt dit onderdeel niet in rekening gebracht en worden de overige bestelde onderdelen geleverd.
Het is ook mogelijk voorafgaand aan de bestelling via de website even contact op te nemen.

Ik heb een bestelling gedaan, maar een onderdeel kan niet of slechts 1 exemplaar worden geleverd, hoe zit dat?
Van veel onderdelen is slechts 1 of enkele exemplaren voorradig, een andere belangstellende heeft hetzelfde onderdeel net voor u besteld maar nog niet betaald. Zodoende blijft een onderdeel nog op de site staan. U bent wel de eerst volgende die in aanmerking komt voor dit onderdeel.

Ik wil graag pas betalen aan de postbode bij ontvangst, kan dat?
Alleen bedrijven in de Automotive branche kunnen gebruik maken van rembours zendingen. Particulieren betalen hun bestelling altijd vooraf. Een andere mogelijkheid is om de bestelde goederen op afspraak af te halen.

Ik wil graag eens komen snuffelen in het magazijn, kan dat?
Alle nieuwe onderdelen die COPE op voorraad heeft van de verschillende modellen staan op de website. Snuffelen in het magazijn kan dus lekker makkelijk  vanuit je stoel.

Kan COPE ook gebruikte onderdelen leveren?
Alleen van de manta en ascona A en B zijn gebruikte onderdelen leverbaar. Enkele van deze onderdelen staan onder de modelgroep ‘gebruikt’. Dit is slechts een greep uit de voorraad, voor een vraag naar een gebruikt onderdeel kunt u het beste even contact opnemen.
Van alle overige modellen zijn geen gebruikte onderdelen voorradig of leverbaar.

Zijn te bestellen onderdelen net zo scherp geprijsd als die in de website?
De speciaal bestelde onderdelen kosten nooit meer als de laatst bekende opel prijs. Omdat een onderdeel regelmatig uit het buitenland naar COPE verzonden moet worden, worden deze kosten deels of geheel aan u doorberekend. Meestal bestellen we meerdere onderdelen bij de desbetreffende dealer waardoor de bijdrage in de verzendkosten zo laag mogelijk blijft.

Hoe blijf ik op de hoogte van wijzigingen in de voorraad?
Wanneer u regelmatig de nieuws berichten op de HOME page leest, bent u altijd op de hoogte van nieuwe voorraden. Nieuwe onderdelen worden gekenmerkt met NIEUW en blijven 30 dagen als zodanig geplaatst.

Ik heb een bestelling geplaatst maar mis de verrekening van een aanbieding, hoe kan dat?
Aanbiedingen betreffen bijvoorbeeld specifieke aanbiedingen onder de tab AANBIEDINGEN. Deze zijn direct terug te vinden in de bestelling. Bijzondere acties worden verwerkt in rekening die u ontvangt samen met de ontvangstbevestiging.

Ik heb net iets besteld, maar nog iets vergeten, wat nu?
U plaatst nog een bestelling, en mailt een bericht dat u graag beide bestellingen in 1 keer geleverd wil hebben. U ontvangt één rekening voor beide bestellingen, en dus slechts één bijdrage in de verzendkosten.